سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۰۱:۴۳
درخواست رئيس دانشگاه تهران از اژه‌اي براي آزادي يک دانشجوي زنداني
درخواست رئيس دانشگاه تهران از اژه‌اي براي آزادي يک دانشجوي زنداني
رييس دانشگاه تهران از ارسال نامه اي به رييس قوه قضاييه، خواستار آزادي کسري نوري دانشجوي زنداني اين دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد شد.
ایسنا

دکتر محمود نيلي احمدآبادي در گفت و گو با ايسنا، ضمن بيان اين مطلب اظهار کرد: با توجه به اينکه کسري نوري دانشجوي کارشناسي ارشد حقوق بشر دانشگاه تهران نيمي از دوره حبس خود را گذرانده و ظاهرا قانون اين اجازه را داده که آزاد شود؛ ما در دانشگاه تهران تقاضاي خانواده اين دانشجو مبني بر درخواست آزادي او را در دستور کار قرار داديم. 

وي در ادامه تصريح کرد: به اين ترتيب خواسته خانواده کسري نوري براي آزادي او را در قالب نامه اي به رييس قوه قضاييه منعکس کرديم و منتظر پاسخ اين قوه هستيم. با توجه به اينکه در آستانه آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها هستيم اميدواريم با درخواست آزادي اين دانشجو موافقت شود.

رييس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: خوشبختانه قوه قضاييه تاکنون دانشجوياني که مشکل و پرونده داشتند را به شکلي حل نموده است و ما اطلاع نداريم به جز کسري نوري دانشجويي از دانشگاه تهران در زندان باشد.

به گزارش ايسنا، محروميت از تحصيل کسري نوري توسط دانشگاه تهران يکي از مباحثي بود تير ماه جاري از سوي شبکه هاي مجازي مطرح شد و در همان‌زمان دکتر زارع چاهوکي، معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تهران در گفت و گو با ايسنا ضمن تکذيب اين موضوع، توضيح داد: اين دانشجو به هيچ عنوان به دليل زنداني بودن از دانشگاه اخراج نشده است. بلکه براي ثبت نام ترم بعدي خود اقدامي نکرده به همين دليل از ادامه تحصيل محروم شده است.

وي ادامه داد: اگر اين دانشجو تاکنون ۱۰ واحد آموزشي را گذرانده و مدارکي مبني بر دليل عدم مراجعه براي ثبت نام از جمله زنداني بودن را به معاونت آموزشي دانشگاه تحويل دهد ثبت نام اين دانشجو قابل انجام است.

به گزارش ايسنا، در تاريخ ۱۳ تير جاري کميسيون موارد خاص دانشگاه تهران جلسه‌اي تشکيل داد که موضوع آن بررسي بازگشت به تحصيل کسري نوري بوده است.اين بررسي به پيشنهاد و درخواست مادر کسري نوري که خواهان بازگشت وي به ادامه تحصيل بوده، صورت گرفته است، زيرا محکوميت قضايي وي از اسفند سال ۱۳۹۶ تاکنون ادامه داشته است.

 کميسيون موارد خاص دانشگاه تهران همچنين تصميم به ابطال حکم محروميت از تحصيل کسري نوري گرفت و حکمي که تاريخ ۹۹/۹/۱ از طريق دانشگاه اعمال شده بود، لغو و اجازه ادامه تحصيل به وي داده شد. بر اين اساس زماني که دوره محکوميت قضايي به پايان برسد، امکان ادامه تحصيل براي او وجود دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما