بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۱/۰۸ ۱۲:۳۱:۱۹
آغاز کمپین رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
آغاز کمپین رسمی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
کمپین رسمی انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه از امروز (دوشنبه ۲۸ مارس) آغاز شد.
ایرنا


به نقل از خبرگزاری فرانسه، اکنون ۱۲ نامزد انتخابات فرانسه باید زمان صحبت برابری داشته باشند.

بر اساس این گزارش، رادیو و تلویزیون قادر به پخش کلیپ های مبارزات انتخاباتی خواهند بود تا فرانسوی ها اظهارات مدعیان کرسی الیزه را دریافت کنند.

نامزدهای انتخابات فرانسه هم اینک حدود ۲ هفته فرصت دارند تا آگاهی فرانسوی‌ها را برای انتخاب نامزد اصلح افزایش دهند.

قوانین سختگیرانه کمپین رسمی
زمان سخنرانی، پوسترهای رسمی و کلیپ های تبلیغاتی از جمله مواردی است که با شروع تبلیغات رسمی، نامزدها موظف به رعایت قوانین سختگیرانه آنها هستند.

همچنین زمان سخنرانی ۱۲ نامزد ریاست جمهوری اکنون بر اساس اصل برابری دقیق محاسبه می شود و هر کدام از آنها زمان پخش یکسانی در رسانه ها دارند؛ موضوعی که به نظر می رسد به دلیل درگیری امانوئل مکرون در بحث جنگ در اوکراین، به سختی بتوان آن را رعایت کرد.

بر اساس این گزارش، تبلیغات رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه روز ۹ آوریل ساعت ۰۰:۰۰ روز قبل از انتخابات پایان می یابد.

به گزارش ایرنا دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ فروردین ۱۴۰۱) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برگزار می‌شود.

شورای قانون اساسی فرانسه در تاریخ ۱۵ اسفند سال گذشته فهرست ۱۲ نامزد رسمی انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری این کشور را منتشر کرد که ۶ نفر از نامزدها در انتخابات پیشین ریاست جمهوری فرانسه نامزد شده بودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما