بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۰۷ ۱۳:۵۶:۱۲
رونمایی از جزئیات روابط دوستانه داماد ترامپ با بن سلمان
رونمایی از جزئیات روابط دوستانه داماد ترامپ با بن سلمان
داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در خاطرات خود که به زودی منتشر خواهد شد، "جزئیات نادر" روابط سیاسی و دوستانه با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را فاش کرد.
ایسنا

به نقل از روسیا الیوم،  وال استریت ژورنال از کتابی با عنوان "شکست تاریخ: خاطرات کاخ سفید" که قرار است در ۲۳ اوت منتشر شود، نقل کرد که جارد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه‌های اول دولت ترامپ تماس فوری با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برقرار کرد تا به تضمین موفقیت اولین سفر خارجی ترامب به عربستان کمک کند.

بر اساس فصل‌هایی از این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای، کوشنر اظهار داشت که به بن سلمان گفته است: اینجا همه به من می‌گویند که من احمقم که به شما اعتماد کردم و آنها می‌گویند این دیدار ایده وحشتناکی است. شاهزاده(محمد بن سلمان) خندید و به کوشنر اطمینان داد که این سفر مزایای زیادی برای ترامپ، آمریکا و عربستان خواهد داشت.

 این تماس که در کتاب خاطرات آتی کوشنر به تفصیل شرح داده شده است، نگاهی نادر به رابطه غیرمعمول بین این دو مرد را ارائه می‌دهد که پس از خروج ترامپ از کاخ سفید که مورد توجه بازرسان کنگره قرار گرفت، از یک اتحاد سیاسی دوستانه به یک شراکت تجاری عمیق تبدیل شده است.

خاطرات کوشنر به جزئیات نحوه جانبداری وی از ولیعهد سعودی پس از متهم شدن به دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار و اختلاف کوشنر با دیگر مقامات دولت ترامپ را نشان می‌دهد که او را متهم به رابطه گرم بیش از حد با ولیعهد سعودی و سوء استفاده از این رابطه برای برقراری روابط جدید بین اسرائیل و جهان عرب ، کردند.

کوشنر در کتاب خود همچنین دفاع دقیقی از رابطه خود با شاهزاده محمد بن سلمان ارائه می‌دهد. او می‌گوید: شاهزاده محمد را "شخصیتی تاریخی می‌داند که اصلاحات اجتماعی غیرقابل تصوری را در عربستان به ارمغان آورد و پادشاهی را به سمت روابط گرم با اسرائیل هدایت کرد".

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما