سیاسی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۴:۰۱:۳۴
واکنش وکیل بابک زنجانی به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور
واکنش وکیل بابک زنجانی به اظهارات رئیس دیوان عالی کشور
وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: موکلم اقدامات مناسب و همکاری موثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده است که مسئولان ذیربط از کم و کیف آن مطلع هستند.
ایلنا

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اظهارات ریاست دیوان عالی کشور درباره پرونده بابک زنجانی، اظهار کرد: براساس دادنامه قطعی صادره از سوی دیوان عالی کشور چنانچه موکل وجوه مربوطه را مسترد کند و مطالبات شرکت نفت را پرداخت کند، از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی که به عفو و بخشودگی اشعار دارد، بهره‌مند خواهد شد. بنابراین همان رأی قطعی و مرجعی که مجازات اعدام را برای موکل تعیین کرده است، بلافاصله پس از تعیین مجازات به صراحت در رأی خود به عفو و بخشودگی که از تأسیسات مهم قانون مجازات اسلامی مصرح در ماده ۱۱۴ قانون مربوطه است، تصریح کرده است.

وی افزود: بر همین اساس موکل اقدامات قابل توجهی انجام داشته، اولاً طی وکالت رسمی بلاعزل، تفویضی، کلیه اموال و دارایی خود در ایران را به شرکت ملی نفت منتقل کرده همچنین اقدامات مناسب و همکاری موثر و قابل توجهی در جهت انتقال اموال و وجوه خارج از کشور خود انجام داده است که مسئولان ذیربط از کم و کیف آن مطلع هستند. بنابراین از آنجا که دادنامه صادره بر این موضوع صراحت دارد و خالی از هرگونه شک و شبهه است، با توجه به اقداماتی که انجام گرفته چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود، قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و همه باید در مقابل قانون و آرا قطعی مراجع ذی صلاح قضایی، تمکین کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما