سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۸/۰۵ ۰۸:۳۷:۲۱
طفره مقام آمریکایی از اظهارنظر درباره حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های ایران
طفره مقام آمریکایی از اظهارنظر درباره حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های ایران
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص حمله سایبری به پمپ بنزین‌های ایران طفره رفت.
فارس

خبرنگاری از وی پرسید آیا آمریکا از حمله سایبری به ایران مطلع بوده یا در آن مشارکت داشته یا اینکه این حمله هشداری درباره بازگشت به مذاکرات وین بوده است؟ گفت: «تکرار می‌کنیم که مسیر برای دیپلماسی همچنان باز است».

وی در ادامه سخنان خود گفت: «من پاسخی به بخش نخست از سوال شما ندارم».

از پیش از ظهر دیروز اختلالاتی در سیستم توزیع بنزین در برخی شهرهای ایران گزارش شده بود. 

گزارش‌ها حاکی بود که از حدود ساعت 11 پیش ظهر دیروز سه شنبه توزیع بنزین در برخی پمپ‌ بنزین‌های کشور از ساری، تهران، بوشهر و شیراز با مشکل مواجه شده بود.

عصر دیروز نیز مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد: «به اطلاع هموطنان گرامی می رساند، ساعت ۱۱ صبح روز سه شنبه (۱۴۰۰/۰۸/۰۴) مرکز فتا گزارشی درخصوص حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت کشور اعلام کرده و به تبع آن جایگاه ها در ارایه خدمات سوخت رسانی از مدار خارج شدند. در همین راستا، دستگاه های ذیربط در حال رفع مشکل ایجاد شده می باشند و تا ساعاتی دیگر خدمات سوخت رسانی به حالت عادی برخواهد گشت».

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز خبر داد که احتمالا اغلب جایگاه‌ها تا امشب به صورت آفلاین وارد مدار شوند.

وی گفت: با تلاش نیروهای شرکت ملی پالایش و پخش احتمال می‌دهم سوخت‌گیری با کارت سوخت از طریق سامانه در جایگاه‌ها تا فردا ظهر فعال شود و مردم بتوانند با استفاده از سهمیه‌های خود بنزین بزنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما