سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۹:۵۴:۴۲
بيانيه اتحاديه اروپا در نشست شوراي حکام: لغو تحريم‌هاي هسته‌اي بخش ضروري برجام است
بيانيه اتحاديه اروپا در نشست شوراي حکام: لغو تحريم‌هاي هسته‌اي بخش ضروري برجام است
نماينده اتحاديه اروپا در سازمان هاي بين المللي در وين در بيانيه اي در شوراي حکام ضمن تاکيد بر اهميت توافق هسته اي و حمايت کشورها از اجراي کامل آن، با استناد به گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به بيان مواضع اتحاديه اروپا درباره تحولات اخير برنامه هسته اي ايران پرداخت.
ایسنا

به گزارش پايگاه اينترنتي  هيئت اتحاديه اروپا در سازمان هاي بين المللي در وين، نماينده دائمي اتحاديه اروپا در وين در بيانيه اي درباره ي نظارت و راستي آزمايي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در زمينه برنامه هسته اي ايران، مطرح کرد: اتحاديه اروپا در اين برهه حساس بر تعهد راسخش نسبت به حمايت مداوم از اجراي کامل و موثر برجام(توافق هسته اي) تاکيد کرده و مصمم است به فعاليت با جامعه جهاني براي حفظ اين توافق داراي اهميت راهبردي براي ساختار عدم اشاعه تسليحات هسته اي جهاني، ادامه دهد. اتحاديه اروپا از تمامي کشورها مي خواهد از اجراي آن طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شوراي امنيت سازمان ملل حمايت کنند. 
در ادامه اين بيانيه آمده است: اتحاديه اروپا از اقدامات متمرکز در کميسيون مشترک برجام و تماس هاي نماينده عالي اتحاديه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام با تمامي شرکاي مرتبط حمايت مي کند. اکنون، از سرگيري مذاکرات در راستاي بازگشت احتمالي آمريکا به برجام و بازگشت ايران به اجراي کامل و هر چه سريع تر برجام، بيش از هر زمان ديگري اهميت دارد. بنابراين، اتحاديه اروپا از ايران مي خواهد بدون تاخير بيشتر به مذاکرات[احياي توافق هسته اي] وين بازگردد. اين موضوع با توجه به توسعه پوياي فعلي برنامه هسته اي ايران در حالي که نظارت و راستي آزمايي آژانس به طور جدي تضعيف شده است، اهميت ويژه اي دارد. 
بيانيه نماينده اتحاديه اروپا همچين مطرح مي کند: اتحاديه اروپا مسائل مرتبط با خروج يک جانبه آمريکا از برجام و اعمال دوباره تحريم ها توسط آن را تصديق مي کند. در کنار اجراي کامل و راستي آزمايي شده ي تعهدات هسته اي از سوي ايران، لغو تحريم هاي هسته اي يک بخش ضروري از توافق است. اتحاديه اروپا مايل است تاکيد کند که تعهداتش را کاملا انجام داده است، از جمله در زمينه لغو تحريم ها تحت برجام. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما