بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۱۰:۰۵:۲۷
ناتو در اسلواکی ۱۲۰۰ سرباز و موشک پاتریوت مستقر می‌کند
ناتو در اسلواکی ۱۲۰۰ سرباز و موشک پاتریوت مستقر می‌کند
وزیر دفاع اسلواکی اعلام کرد، یک گروه ضربت ناتو که از سوی ناتو برای مواجهه با تهاجم روسیه با اوکراین تشکیل می‌شود شامل ۱۲۰۰ سرباز خارجی و یک سیستم دفاع موشکی پاتریوت است و در کشور مستقر خواهد شد.
ایسنا

به گزارش رویترز، اسلواکی به عنوان عضوی از ناتو مرز مشترک با اوکراین دارد و در حال حاضر هیچ نیروی خارجی در قلمروی آن مستقر نیست. ناتو وعده داده که بخش شرقی خود را پس از حمله روسیه به اوکراین بیشتر تقویت می‌کند.
وزیر دفاع اسلواکی همچنین گفت، سیستم پاتریوتی که قرار است مستقر شود تحت کنترل آلمان و هلند است. آلمان این سیستم را تهیه کرده و قاطعانه در این عملیات در اسلواکی حضور می‌یابد.
وی ادامه داد، اسلواکی قرار است ۳۰۰ سرباز برای این واحد ارتشی ناتو تامین کند و تعداد سربازان با این نیروها به ۱۵۰۰ تن می‌رسد. همچنین اسلواکی در حال گفت‌وگو برای تامین سرباز برای جمهوری چک، لهستان و اسلوونی است.
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه گفته بود که این ائتلاف نظامی نیروهای واکنش سریع خود را که شامل نیروهای عملیات زمینی، دریایی، هوایی و عملیات ویژه است در قلمروهای کشورهای متحد مستقر می‌کند.
آلمان نیز به طور جداگانه اعزام گروهی از سربازان که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن می‌شود، به اسلواکی را اعلام کرد و گفت که یک سامانه دفاع موشکی پاتریوت را به همراه ۳۰۰ سرباز برای عملیات به بخش شرقی ناتو می‌فرستد اما هنوز مشخص نیست که این سامانه دفاع موشکی در چه منطقه‌ای مستقر می‌شود.
وزیر دفاع اسلواکی همچنین افزود: تجهیزات نظامی برنامه ریزی شده برای استقرار در کشور یک میلیارد یورو ارزش دارد. همگی ما به دنبال تقویت مرز شرقی هستیم چون شاهدیم که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دولتش هم دارند همین کار را انجام می‌دهند.
وی ادامه داد، اسناد مربوط به میزبانی از نیروهای خارجی را ظرف چند هفته آتی به کابینه و پارلمان ارائه می‌کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما