اجتماعی
همشهری
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۱:۵۰:۱۶
سرنوشت عجيب سه قاتل در پرونده جنايت 26 ساله
سرنوشت عجيب سه قاتل در پرونده جنايت 26 ساله
3نفر که 26سال قبل هنگام سرقت يک خودروي کرايه‌اي راننده را به قتل رسانده بودند سرنوشت متفاوتي پيدا کردند. در حالي که يکي از قاتلان قصاص شده و ديگري توانسته بود با پرداخت ديه آزاد شود، سومين نفر به تازگي توانست رضايت اولياي دم را جلب کرده و آزاد شود.
همشهری

رسيدگي به اين پرونده از اواسط سال74 در شهرستان اليگودرز واقع در استان لرستان آغاز شد. ماجرا از اين قرار بود که 3دوست خودرويي را کرايه کردند تا از آنجا به شهر ديگري بروند اما وقتي هوا تاريک شد، به بهانه صرف شام خودرو را متوقف کرده 3نفري راننده را به قتل رسانده و خودروي او را سرقت کردند.

چند روز بعد در شرايطي که راننده سرنوشت نامعلومي پيدا کرده بود با شکايت خانواده‌اش تحقيقات براي يافتن او آغاز شد. تا چند‌ماه پليس نتوانست ردي از مرد مفقودشده به‌دست بياورد تا اينکه مدتي بعد مأموران که به يک خودرو مشکوک شده بودند، به راننده‌اش دستور توقف دادند و در بررسي‌هاي اوليه متوجه شدند خودرو، متعلق به مرد مفقودشده است. به اين ترتيب بود که 3متهم بازداشت شدند و اعتراف کردند راننده را به قتل رسانده‌اند و با راهنمايي آنها جسد مقتول ماه‌ها پس از جنايت کشف شد. 

با تکميل تحقيقات و آغاز محاکمه متهمان در دادگاه، آنها به قتل راننده اعتراف کردند و گفتند با انگيزه سرقت دست به اين جنايت زده‌اند. به اين ترتيب هر 3‌نفر به قصاص محکوم شدند و  مدتي بعد يکي از محکومان قصاص شد.

چند سال بعد نيز يکي از آنها توانست با پرداخت ديه رضايت اولياي دم را جلب کرده و از زندان آزاد شود اما سومين محکوم به قصاص، سال‌ها در زندان ماند. در اين شرايط بود که اعضاي شوراي حل اختلاف براي جلب رضايت اولياي دم اقدام کردند. به دليل اينکه اغلب اولياي دم در اصفهان سکونت دارند اعضاي شوراي حل اختلاف شهرستان اليگودرز بارها براي پيگيري پرونده راهي اصفهان شدند تا اينکه سرانجام توانستند رضايت اولياي دم را جلب کنند. به اين ترتيب محکوم به قصاص بعد از 26سال از زندان آزاد شد.

اميرهوشنگ فتحي، رئيس دادگستري اليگودرز گفت: اولياي دم با بخشش و بزرگواري خود فرصت حيات مجدد را به اين محکوم دادند تا او پس از گذشت 26سال، از چوبه دار نجات يافته و به آغوش خانواده‌اش بازگردد. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما