بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۴:۴۵:۰۰
رژیم صهیونیستی پیام مهمی درباره وضعیت قدس برای حماس فرستاد
رژیم صهیونیستی پیام مهمی درباره وضعیت قدس برای حماس فرستاد
رسانه‌های عبری زبان امروز (یکشنبه) اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی از طریق میانجی‌های مصری پیام مهمی را درباره وضعیت شهر قدس برای جنبش حماس ارسال کردند.
ایسنا

روزنامه عبری زبان "ماکور ریشون" صبح امروز نوشت، "اسرائیل" از طریق مصر پیام‌هایی را درباره حوادث اخیر محله شیخ جراح شهر قدس برای جنبش حماس ارسال کرد.

این روزنامه عبری زبان به نقل از یک نظامی اسرائیلی نوشت، "بروز تنش از سوی جنبش حماس در پی حوادث شهر قدس با عملیات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه با عنوان "نگهبان دیوارهای ۲" مشابه عملیات اخیر علیه غزه در مه گذشته به پایان خواهد رسید".

ماکور ریشون در ادامه نوشت، "ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش "اسرائیل" هفته گذشته اعلام کرد که نیروهای نظامی‌اش در حال تمرین نحوه مقابله نظامی با اعراب در شهرهای کرانه باختری، شهر قدس غربی و یا نوار غزه هستند".

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز روز شنبه از برخی اتفاقات و مسایل استراتژیک در کرانه باختری که موجب نگرانی رهبران اسرائیل شده پرده برداشت.

آحارونوت نوشت، "سه پدیده واقعی و استراتژیک موجب نگرانی رهبران اسرائیل شده است که اولین آنها اقدامات جنبش حماس در راستای ایجاد و تقویت نیروی سیاسی خود در شهرهای کرانه باختری و تلاش آن برای به کنترل درآوردن مراکز قدرت در تشکیلات خودگردان فلسطین است، این در حالی است که تل‌آویو برای مرحله پس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عدم حضور او در حلقه سیاسی و کشمکش میان رهبران فتح بر سر ریاست تشکیلات آماده می‌شود".

به نوشته این روزنامه عبری زبان، مساله دومی که موجب نگرانی برای رژیم صهیونیستی شده، کاهش مستمر محبوبیت محمود عباس و تضعیف قدرت دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در اعمال حاکمیت خود در شهرهای کرانه باختری است.

همچنین آحارونوت نوشت، "سومین عامل نگرانی اسرائیل در کرانه باختری نیز میزان آمادگی برخی گروه‌های فلسطینی برای مرحله پس از محمود عباس و درگیری‌ها و کشمکش‌های شدیدی است که می‌توانند موجب آشوب سراسری شوند و این می‌تواند به معنای ایجاد بستری برای اجرای عملیات‌ها و حملاتی علیه اسرائیلی‌ها باشد".

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما