اجتماعی
صداوسیما
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۰:۲۰:۰۹
برتری کیفی واکسن‌های تولید داخل نسبت به مشابه خارجی
برتری کیفی واکسن‌های تولید داخل نسبت به مشابه خارجی
نتایج مطالعات جدید نشان می دهد واکسن‌های تولید داخل نه تنها از واکسن‌های داخلی از نظر کیفیت چیزی کم ندارند بلکه در برخی موارد کیفیت بالاتری نسبت به این واکسن‌ها داشته اند.
صداوسیما

"محمد مهدی گویا" ­رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در جلسه ستاد اطلاع رسانی کرونا گفت: حاصل این پژوهش علمی به زودی منتشر می‌شود تا همگان شاهد پیشرفت‌های ایران در تولید واکسن با کیفیت بالا باشند. ­

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اینکه واکسن‌های داخلی هنوز تاییده‌های جهانی را دریافت نکرده اند، نشان دهنده مشکل کیفی آن‌ها نیست بلکه ­روند ثبت و ارسال مدارک بسیار زمان بر است. ­

"محمد مهدی گویا" گفت: در سازمان غذا و دارو بخشی وجود دارد که به عنوان سازمانی مستقل نظرات خود را در خصوص واکسن‌ها ارائه می‌کند و کسی نمی‌تواند در صدور مجوز دخل و تصرفی داشته باشد یا بدون رعایت همه ی مسایل ایمنی و مستندات واکسنی را تایید کند؛ که این سازمان همه ی واکسن‌های داخلی را تایید کرده است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه تا ۳ هفته آینده شاهد افزایش موارد ابتلا و مرگ  خواهیم بود ،تاکید کرد: همه چیز بستگی به دو تا سه هفته آینده و سرعت این بیماری دارد، اما نتایج ­مطالعات نشان داده است در چند استان که سرعت واکسیناسیون آن‌ها خوب بوده شاهد کاهش آمار ابتلا ­و مرگ بوده‌ایم. ­
"محمد مهدی گویا" گفت: در حال حاضر آمار‌ها بسیار کمتر از موارد واقعی ابتلاست، اما نتایج مطالعات نشان می‌دهد دز یادآور در کاهش موارد شدید بیماری و مرگ ناشی از بیماری بسیار تاثیر گذار است.

این مسئول وزارت بهداشت گفت: به ویژه برای کسانی که سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای دارند و همچنین کادر بهداشت و درمان تزریق دوز یادآور اهمیت ویژه‌ای دارد.
"محمد مهدی گویا"  خاطرنشان کرد: تزریق این دز برای کسانی که ۶ ماه ­از نوبت تزریق واکسن قبلی آن‌ها گذشته باشد توصیه می‌شود، اما کسانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند ت حدود چهار تا ۶ ماه سطح مناسبی از آنتی بادی در بدن دارند و می‌توانند در این مدت واکسن تزریق نکنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما