اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۱۷ ۱۱:۳۵:۲۳
بستری 9500 بیمارکرونایی در استان تهران/2500 بیمار در بخش مراقبت ویژه
بستری 9500 بیمارکرونایی در استان تهران/2500 بیمار در بخش مراقبت ویژه
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در این استان به ۹ هزار و ۴۸۴ نفر رسید، گفت:آمادگی لازم برای افزایش تزریق واکسن به ۱۵۰ هزار دُز در پایتخت وجود دارد.
فارس

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اولویت معا‌نین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی را توسعه زیرساخت ها و فضای فیزیکی لازم برای افزایش دسترسی و تسریع در روند واکسیناسیون دانست و گفت: پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علامه طباطبایی، صد و هشتمین مرکز تجمیعی در استان تهران است که به مدار ارائه خدمات واکسیناسیون پیوسته است.

 وی ادامه داد: در مسیر گسترش این پایگاه‌های تجمیعی، نیازهای منطقه ای نیز مورد توجه قرار می گیرد و دانشگاه علامه طباطبایی بر اساس آمایشی که معاونان بهداشت انجام داده اند، می تواند بخش عظیمی از نیازهای واکسیناسیون غرب تهران را برطرف کند.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از افزایش ۱۰ هزار دُزی تزریق واکسن طی ۲۴ ساعت در استان تهران خبر داد و  تصریح کرد: روز گذشته میزان تزریق واکسن در استان تهران به ۸۳ هزار دز رسید و آمادگی لازم برای افزایش آن به ۱۵۰ هزار دوز در پایتخت وجود دارد که البته سبد مکفی از واکسن های داخلی و خارجی نیز باید تامین شود. ثبت این رکورد تهران را به استاندارد میزان تزریق نزدیک خواهد کرد.
 
زالی راه اندازی پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در سالن ورزشی دانشگاه علامه را نمایشی ارزنده از هم افزایی بین بخشی دانست و ضمن ابراز امیدواری از افزایش این قبیل همکاری‌ها، عنوان کرد: طی یکی دو هفته اخیر بیشتر شاهد اقدامات بین بخشی در تهران بوده ایم و در تجربه کشورهای موفق برای مهار بحران کرونا نیز پیشتازی در به میدان آوردن سایر نهادها و دستگاه های غیرمرتبط به چشم می خورد.
 
وی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا در تهران، بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۰۰ مراجعه کننده سرپایی در مراکز بهداشت و درمان تهران به ثبت رسیده است و اگر این آمار سیرنزولی نداشته باشد، انتظار تغییر شگرفی در وضعیت پایتخت نخواهیم داشت.
 
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: به دنبال ثبت بیش از ۲ هزار و ۳۱۰ مورد بستری در روز گذشته، تعداد بیماران بستری به ۹ هزار و ۴۸۴ مورد در استان تهران رسید که از این تعداد با بستری ۲۲۵ نفر در بخش مراقبت های ویژه طی ۲۴ ساعت گذشته، در کل ۲هزار و ۵۰۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند.
 
امکان انجام روزانه بیش از ۲هزار دوز واکسن کرونا در دانشگاه علامه طباطبایی
 
 جلیل کوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران پایگاه تجمیعی واکسیناسیون دانشگاه علامه طباطبایی را چهلمین مرکز تجمیعی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد و گفت: این مرکز آمادگی کامل برای تزریق روزانه ۲ هزار دوز واکسن کرونا را دارد و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها، این مراکز توسعه بیشتری پیدا کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به لزوم ثبت رکورد تزریق روزانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تهران، عنوان کرد: باید آمادگی کامل برای پوشش حداکثری واکسیناسیون صورت گیرد و بر همین اساس راه اندازی هر نوع مرکز تجمیعی واکسیناسیون و گسترش فضای فیزیکی توجیه منطقی دارد.
 
وی همکاری بین دانشگاهی را فرصتی برای دسترسی بهتر شهروندان به واکسن کرونا دانست و گفت: باید از تمام این فرصت ها برای مقابله با بحران کرونا و واکسیناسیون بهره گیری کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما