بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ۰۹:۵۳:۵۲
افشاي خطاي امنيتي مهلک صهيونيست‌ها در زندان جلبوع
افشاي خطاي امنيتي مهلک صهيونيست‌ها در زندان جلبوع
روزنامه‌اي صهيونيستي از يک خطاي امنيتي مهلک در زندان «جلبوع» پرده برداشت و نوشت، ممکن است همين اشتباه منجر به فرار موفقيت‌آميز شش اسير فلسطيني از زندان مذکور شده باشد.
فارس

دوشنبه (ديروز) شش اسير فلسطيني موفق شدند از طريق حفر تونل، از زندان «جلبوع» در شمال فلسطين اشغالي فرار کنند؛ زنداني که تحت تدابير شديد امنيتي قرار دارد.

روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نوشت، نقشه مهندسي زندان نظامي «جلبوع» که شش اسير فلسطيني از آن فرار کردند، پيش‌تر به شکل علني در اينترنت منتشر شده است.

در ادامه اين گزارش آمده، نقشه را دفتر مهندسي ناظر بر طراحي ساختمان زندان منتشر کرده و در دسترس همه کساني است که مي‌خواهند آن را مشاهده کنند.

هاآرتص ضمن مطرح کردن اين احتمال که ممکن است نقشه مذکور به فرار موفق اسرا منجر شده، افزود، اما در مرحله فعلي دقيقا مشخص نيست که آيا اين نقشه به اسرا در فرار از زندان کمک کرده است يا خير.

اين روزنامه به نقل از مقامي عاليرتبه در ادامه امور زندان‌هاي رژيم صهيونيستي نوشت: اين يک خطاي امنيتي آشکار از نوع درجه اول است. انتشار نقشه ساختمام يک زندان امنيتي، يک شکست امنيتي-اطلاعاتي براي ادامه امور زندان‌هاست که اجازه چنين امري را داده است.

زندان جلبوع در شمال فلسطين اشغالي با نظارت کارشناسان ايرلندي ساخته شد و در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. نام اين زندان از کوهي که بر روي آن ساخته شده، گرفته شده است.

تدابير امنيتي در اين زندان بسيار سختگيرانه است و بيشترين سطح حفاظت از آن انجام مي‎شود. اسراي فلسطيني متهم به انجام عمليات مقاومتي در زندان مذکور نگهداري مي‌شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما