بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۱:۴۲:۰۱
روسیه ۱۰ موشک فراصوت جدید آزمایش کرد
روسیه ۱۰ موشک فراصوت جدید آزمایش کرد
خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد، روسیه ۱۰ موشک فراصوت جدید "زیرکن" را از یک ناوچه و دو موشک دیگر را هم از یک زیردریایی شلیک کرده است.
ایسنا

به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به عنوان بخشی از رونمایی از نسل جدید سیستم‌های تسلیحاتی دستور آزمایش و شلیک این موشک‌های فراصوت را داد.

پوتین این آزمایش موشکی را رویدادی بزرگ در روسیه دانست و گفت: این یک گام قابل توجه در افزایش ظرفیت‌های دفاعی کشور است.

برخی از کارشناسان غربی این مساله را زیر سوال برده‌اند که این تسلیحات نسل جدید روسیه چقدر پیشرفته هستند و گفته‌اند که سرعت، قدرت مانور و ارتفاع این موشک‌های فراصوت رهگیری و رصد آنها را دشوار می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۸ و در جریان یکی از سخنرانی‌هایش در سال‌های گذشته یک سری از تسلیحات فراصوت جدید این کشور را رونمایی کرد و گفت که اینها می‌توانند هر نقطه ای از جهان را هدف قرار داده و حتی سپرهای دفاع موشکی ساخت آمریکا را نیز بزنند.

در این میان، دیمیتری روگوزین مدیر کل آژانس فضایی روسیه نیز گفت، این کشور قصد دارد تا چند سال دیگر که زمان استقرار ماهواره "اسفرا" فرا رسید، سالانه ۵۰ تا ۷۵ موشک پرتاب کند.

وی ادامه داد، در سال ۲۰۲۱، روسیه ۲۵ راکت را پرتاب کرد. در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کرونا روسیه تنها ۱۷ راکت پرتاب کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما