بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۲:۳۹:۵۷
وزیر صهیونیست: تهدیدات نصرالله باعث شد تا توافق با لبنان را بپذیریم
وزیر صهیونیست: تهدیدات نصرالله باعث شد تا توافق با لبنان را بپذیریم
وزیر امور داخلی صهیونیست‌ها تصریح کرد که تهدیدات دبیرکل حزب‌الله لبنان باعث شد تا تل‌آویو توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان را بپذیرد و این موضوع را نقص بسیار بزرگی برای رژیم‌شان دانست.
فارس

«آیلت شاکد» وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی روز گذشته (شنبه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای گفت: تهدیدهای حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان، دلیل توافق ما با لبنان بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، شاکد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسرائیلی افزود: «این یک نقص بسیار بزرگ است که در شرایطی که توافق حاصل شد که نصرالله اسرائیل را تهدید کرد».

او ادامه داد: «نصرالله می‌گفت اگر پیش از امضای توافق‌نامه شروع به تولید گاز کنیم، سکوی گاز طبیعی کاریش در دریای مدیترانه را هدف قرار خواهد داد. متأسفانه در نهایت، این تهدیدها دلیل و انگیزه‌ی ما برای امضای توافقنامه شد».

این در حالی است که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۲اکتبر) با حضور اعضای کابینه‌اش، جلسه‌ای امنیتی برگزار کرده بود تا پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی میان فلسطین اشغالی و لبنان مورد بررسی قرار گیرد و به تایید آن‌ها برسد.

 رسانه‌های عبری اعلام کرده بودند که در جلسه لاپید برای تصویب توافق با کابینه‌اش، تمام اعضا به جز شاکد، وزیر امور داخلی صهیونیست‌ها موافقت خود را با متن آن اعلام کرده بودند.

یکی از وزرای کابینه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» درباره جزئیاتی از دیدگاه‌های مقامات کابینه تل‌آویو با توافق ترسیم مرزهای آبی تصریح کرده بود: چه آنانی که مخالف امتیاز دادن یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل به لبنان هستند و چه آن‌هایی که باور داشتند امکان رسیدن به توافق بهتری وجود دارد، بعد از شنیدن آمارها و برآوردهای اطلاعاتی، رای مخالف خود به توافق را پس گرفتند.

طبق اطلاعات فاش شده از این روزنامه صهیونیستی، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر کنار گذاشته‌شده‌ی کابینه تل‌آویو و «یواز هندل» وزیر ارتباطات آن که به فکر دادن رای مخالف بودند، در نهایت جلسه تصویب توافق رای ممتنع دادند؛ چرا که گزینه دیگری نداشتند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما