بین الملل
تسنیم
۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۱۰:۵۷:۱۵
آماده باش جنگی ارتش چین به نیروها در مرز تایوان
آماده باش جنگی ارتش چین به نیروها در مرز تایوان
ارتش چین در واکنش به سفر مقامات آمریکایی به تایوان، به نیروهای گشتی خود در نزدیکی تایوان دستور داد تا گشت‌های خود با آمادگی کامل برای جنگ را آغاز کنند.
تسنیم

به نقل از رویترز، همزمان با سفر ناگهانی یک هیئت کنگره آمریکا به تایوان، ارتش چین گشت‌های "آماده باش جنگی" خود در تنگه تایوان را روز جمعه آغاز کرد.

5 عضو مجلس نمایندگان کنگره پنجشنبه شب در سفری بدون اطلاع قبلی برای دو روز وارد تایوان شدند. این دومین بار در یک ماه اخیر است که مقامات آمریکایی به تایوان سفر کرده‌اند.

همزمان با آخرین سفر مقامات آمریکایی ارتش چین به گشتی‌های حاضر در نزدیکی تنگه تایوان دستور آغاز این ماموریت را صادر کرد.

مرکز فرماندهی حوزه شرقی ارتش آزاد خلق چین روز جمعه اعلام کرد که "نیروهای هوایی و دریایی خود را برای ادامه گشت‌های آماده باش جنگی  در جهت تنگه تایوان سازماندهی کرد.

درادامه بیانیه ارتش چین آمده است: اقدامات مربوطه برای رسیدگی به وضعیت فعلی در تنگه تایوان لازم است. تایوان بخشی از خاک چین است و دفاع از تمامیت ارضی ‌و اقتدار ملی ماموریت مقدس ارتش ماست.

وزارت دفاع تایوان نیز روز جمعه اعلام کرد که 8 هواپیمای نیروی هوایی چین ازجمله دو بمب افکن هسته‌ای H-6 به سمت حریم دفاع هوایی تایوان پرواز کردند، هرچند از سرزمین تایوان بسیار دور بودند و نزدیک جزایر پراتاس بر فراز دریای چین جنوبی پرواز می‌کردند.

چین هم به طور معمول سفر سیاستمداران آمریکایی به تایوان را محکوم کرد و وزارت خارجه این کشور اعلام کرد که در ارتباط با آخرین سفر گروه کنگره آمریکا به این جزیره از آمریکا شکایت رسمی کرده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما