سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۲:۲۲:۲۴
نیکزاد: افتخار مجلس انقلابی قطع نکردن هیچ میکروفن نماینده‌ای تا به امروز است
نیکزاد: افتخار مجلس انقلابی قطع نکردن هیچ میکروفن نماینده‌ای تا به امروز است
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افتخار مجلس انقلابی یازدهم این است که هر فرمایشاتی که عزیزان (نماینده) داشتند تا به امروز هیچ میکروفن نماینده‌ای قطع نشده است.
ایسنا

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۵ آیان ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی در پی ایجاد برخی حواشی درباره اقدام هیئت رئیسه مجلس در خصوص قطع میکروفن نمایندگان حین اظهار نظر طی سخنانی اظهار کرد: جهت تنویر افکار عمومی می‌گویم که چه آقای قالیباف به عنوان رئیس و چه من و آقای مصری به عنوان نواب رئیس مجلس هیچ وقت تریبون هیچ نماینده‌ای را تاکنون قطع نکرده‌ایم.

وی افزود: فرصت‌های یک دقیقه‌ای، دو دقیقه‌ای، سه دقیقه‌ای، پنج دقیقه‌ای و هفت دقیقه‌ای برای نمایندگان جهت بیان مطالب‌شان وجود دارد و هر زمان که این فرصت تمام شود، بعد از ۱۵ ثانیه اخطار، میکروفن خود به خود قطع می‌شود.

نایل رئیس مجلس گفت: افتخار مجلس انقلابی یازدهم این است که هر فرمایشاتی که عزیزان(نماینده) داشتند تا به امروز هیچ میکروفن نماینده‌ای قطع نشده است.

به گزارش ایسنا، در جلسه روز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ مجلس معین الدین سعیدی نماینده چابهار در مجلس در فرصت تذکر ۲ دقیقه‌ای خود در حال بیان اظهاراتی درباره اتفاقات ۸ مهر زاهدان و همچنین وقایع اخیر در خاش بود که با اعتراض برخی از نمایندگان و ایجاد حواشی همراه شد. در خلال بیان اظهارات این نماینده، تعدادی از نمایندگان به نشانه مخالفت «دو دو» کردند؛ ‌رویه ای معمول در مجلس که برای اعلام نظر مخالف از آن استفاده می‌شود و در مقابل هم برای بیان نظر موافق هم «چهار چهار» می‌کنند.

سعیدی بی توجه به واکنش نمایندگان در حال بیان تذکرات خود بود که در زمان یک دقیقه و بیست و هفت ثانیه از تذکر خود، میکروفن او خاموش شد؛ موضوعی که با واکنش برخی نمایندگان از جمله خود سعید همراه بود؛ احمد نادری عضو هیئت رئیسه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس موضوع قطع میکروفن نماینده چابهار حین بیان تذکر را رد کردند، اما معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگویی با ایسنا بر قطع میکروفن خود پیش از پایان فرصت دو دقیقه‌ای تذکر شفاهی تاکید کرد و از هیئت رئیسه مجلس خواست که فیلم جلسه را بازبینی و مدت صحبت‌های او را اندازه گیری کنند.

همچنین در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۲ آبان مجلس مرتضی محمودوند نماینده خرم آباد نطقی پنج دقیقه‌ای داشت که با اتمام پنج دقیقه میکروفن او قطع شد؛ بعد از قطع میکروفن، محمودوند سعی کرد صحبت‌هایش را با صدای بلند ادامه دهد اما با اعلام رئیس جلسه، مجلس وارد استماع تذکرات شفاهی شد. با این حال، محمودوند همچنان با صدای بلند صحبت‌هایش را ادامه داد که در این میان یکی از اعضای هیات رئیسه از او خواست اجازه بیان تذکر به نمایندگان دیگر را بدهد.

مرتضی محمودوند در توضیح آن چه در جلسه علنی رخ داده، مرتضی محمودوند با اشاره به محتوای نطق خود در انتقاد از بیانیه اخیر ۲۲۷ نماینده مجلس درباره برخورد قاطع قوه قضائیه با مباشران جنایت‌های اخیر به ایسنا گفت: روز یکشنبه گذشته برای بیان نطق پنج دقیقه‌ای خود پشت تریبون مجلس حاضر شدم و به جای طرح مشکلات حوزه انتخابیه‌ام که در اوج محرومیت هم هستند، به موضوع بیانیه اخیر نمایندگان پرداختم.

وی اظهار کرد: با اتمام زمان پنج دقیقه، تریبون به دلیل پایان وقت قطع شد اما عرف آن است که حتی اگر زمان صحبت هم تمام می شود، اجازه دهند کلام فرد منعقد شود؛ هیچ اشکال قانونی برای دادن چنین فرصتی وجود ندارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما