بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۶:۰۲:۵۵
وزیر انرژی روسیه: تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی هستند
وزیر انرژی روسیه: تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی هستند
وزیر انرژی روسیه با تاکید بر اینکه تحریم‌ها علیه ایران غیرقانونی هستند، خاطرنشان کرد: مسکو در رابطه با این محدودیت‌ها از تهران حمایت می‌کند.
ایسنا

الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم که ایران دلیل بی‌ثباتی در خلیج فارس باشد. اقداماتی که علیه ایران صورت گرفته، به‌ صورت تحریم‌هایی اعمال شده که تولید و صادرات نفت یک جنبه کلیدی آن است.
وی ادامه داد: (این موضوع) بسیار اهمیت دارد، چرا که ایران همواره یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان بوده و تولید و صادرات نفت برای اقتصاد ایران حیاتی است.
نوواک خاطر نشان کرد: در رابطه با محدودیت‌هایی که علیه صادرات ایران اعمال شده، ما از ایران حمایت می‌کنیم و معتقدیم که این تحریم‌ها غیرقانونی هستند زیرا از سوی سازمان ملل تایید نشده‌اند.

این مقام روس همچنین اظهار داشت: این اقدامات به‌طور جدی اوضاع را بی ثبات می‌کنند، نه فقط در ایران که تحریم‌ها علیه آن اعمال شده است، بلکه همان‌طور که همه ما می‌توانیم ببینیم در سراسر منطقه و اطراف خلیج فارس. آنچه که اهمیت دارد این است که تحریم ها در نهایت، به نتایج مورد نظر نمی‌رسند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما