سیاسی
برنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۵:۲۵
پیشنهاد وزیر احمدی‌نژاد به رئیسی برای وزارت ارشاد و علوم
پیشنهاد وزیر احمدی‌نژاد به رئیسی برای وزارت ارشاد و علوم
برنا

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با اشاره به اینکه برخی برای حضور او در کابینه رئیسی تلاش می کنند، ادامه داد: گروه هایی من را برای حضور در کابینه رئیسی به ایشان پیشنهاد داده اند که عمده پیشنهادها برای وزارت ارشاد و وزارت علوم بوده و حتی جاهای دیگری مطرح شده است ولی وظیفه ما تا 28 خردادماه بود تا از آقای رییسی دعوت و حمایت و تبلیغ کنیم و انتخاب اصلحی صورت بگیرد و از فردای آن روز، ما کاری به این مسائل نداریم و هر طور تصمیم بگیرند همانطور عمل می کنند.
 
«سید محمد حسینی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، در گفت و گو با برنا، در رابطه با نحوه چینش کابینه توسط دولت سیزدهم و اهمیت آن در شرایط فعلی گفت: رییسی در چهار دهه گذشته در کشور مسئولیت های مهمی داشته و تعاملات و ارتباطاتی که با دستگاه ها و اشخاص گوناگون در کشور دارد منجر به شناخت جامع و خوبی نسبت به نیروهای کارآمد و پر توان کشور شده است و در بخش های مختلف، مشاورینی دارند که به ایشان کمک کنند. امیدواریم بتوانند کابینه ای توانمند در کنار خود داشته باشند تا تحولی در کشور ایجاد شود و انتظاراتی که ایجاد شده، برآورده شود.

او افزود: ایشان از همه تشکل ها گروه ها و آحاد جامعه خواسته اند که نظرات خودشان را منعکس کنند و قطعا این ها بررسی می‌شوند. افرادی برای حضور در کابینه مطرح شده اند اما در نهایت ایشان تصمیم گیرنده هستند و ما هم امیدواریم نتیجه خوبی حاصل شود و افرادی که در این شرایط سخت می توانند مفید باشند کار را از فردای انتخاب خود شروع کنند و بتوانند از نیروهای با تجربه استفاده کنند و از جوانان با استعداد و با انگیزه و پر انرژی بهره بگیرند تا شرایط کشور، بهتر شود.

حسینی در رابطه با احتمال حضور برخی نمایندگان مجلس در کابینه رئیسی اظهار کرد: با توجه به صحبت های مقام معظم رهبری که گفتند نمایندگان به دنبال این نباشند که از وکالت به وزارت برسند، به نظر می رسد از غیر از نمایندگان افراد انتخاب شوند و اگر استثنا یکی دو نفر نیز لازم شد مثل همه دولت ها انتخاب خواهند کرد ولی اینکه کابینه کلا از نمایندگان باشد، قطعا این به زیان مجلس خواهد بود و چهره هایی که توانمند هستند و می توانند در مجلس تاثیر گذار باشند با ورود به دولت، مجلس را تضعیف می‌کنند. من فکر می کنم ترجیح بر این است که افرادی که خارج از مجلس هستند انتخاب شوند و اگر در جایی ضرورت اقتضا کرد می توانند از نمایندگان استفاده کنند و دست رییس جمهور بسته نیست ولی قطعا تعداد بیشتر از یکی دو نفر نخواهند بود.

وزیر ارشاد دولت بهار با اشاره به اینکه برخی برای حضور او در کابینه رئیسی تلاش می کنند، ادامه داد: گروه هایی من را برای حضور در کابینه رئیسی به ایشان پیشنهاد داده اند که عمده پیشنهادها برای وزارت ارشاد و وزارت علوم بوده و حتی جاهای دیگری مطرح شده است ولی وظیفه ما تا 28 خردادماه بود تا از آقای رییسی دعوت و حمایت و تبلیغ کنیم و انتخاب اصلحی صورت بگیرد و از فردای آن روز، ما کاری به این مسائل نداریم و هر طور تصمیم بگیرند همانطور عمل می کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى با بیان اینکه احتمال حضور افرادی با طیف های سیاسی متفاوت در کابینه رئیسی بعید است، گفت: بعید به نظر می رسد فردی از اعتدالیون و یا اصلاح طلبان در کابینه ایشان باشند چون از نظر نوع نگاه متفاوت هستند البته در سطوح دیگر امکان استفاده وجود دارد. در مدیریت های میانی و در بخش های مختلف می توان بهره جست ولی در کابینه باید انسجام و هماهنگی وجود داشته باشد و من بعید می دانم.

حسینی در پایان گفت: از اعضای فعلی دولت نیز نام هایی مطرح می شود ولی اینکه تصمیم نهایی چه باشد من نمی دانم. عملکرد وزارت کشور عملکرد خوبی در انتخابات گذشته و انتخابات فعلی نبود و من بعید می دانم از آقای رحمانی فضلی استفاده شود ولی کسانی مثل سورنا ستاری که عملکرد قابل قبولی داشتند اگر از چنین افرادی در سمت های مناسب، استفاده شود مفید خواهد بود استفاده از افراد به کابینه محدود نمی شود. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما