بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ۱۱:۰۸:۰۲
جنگنده‌های رادارگریز اف ۲۲ آمریکایی وارد امارات شدند
جنگنده‌های رادارگریز اف ۲۲ آمریکایی وارد امارات شدند
نیروی هوایی آمریکا روز شنبه تایید کرد که جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکا وارد پایگاه هوایی امارات شده اند.
باشگاه خبرنگاران جوان

نیروی هوایی ارتش آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های اف-۲۲ به عنوان بخشی از یک حرکت چند جانبه در راستای سیاست آمریکا مبنی بر حفاظت از متحدان خود در برابر حملات نیرو‌های مسلح یمن در منطقه خلیج فارس، وارد یک پایگاه هوایی در امارات شدند.

به گزارش العین، در این بیانیه آمده است که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با هماهنگی شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دستور استقرار سریع هواپیمای اف-۲۲ نسل پنجم را صادر کرده است.

از طرفی دیگر نیز جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که کشورش بر حضور گسترده و توانمند در خاورمیانه برای محافظت از متحدانش در برابر حملات یمنی‌ها در منطقه خلیج فارس تمرکز کرده است.

جان کربی با بیان این‌که بیش از ۴۰۰ حمله به عربستان سعودی و امارات صورت گرفته است، گفت: «ما به دنبال راه‌هایی برای محافظت از آن‌ها در برابر تهدیدات خواهیم بود.»

سخنگوی پنتاگون پیش از این اعلام کرده بود که وزارت دفاع قصد اعزام ناوشکن یو اس اس کول و یک اسکادران از جنگنده‌های مدرن اف-۲۲ برای همکاری با نیروی هوایی امارات را دارد.

اف-۲۲ اولین بار در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد. دولت آمریکا شرکت لاکهید مارتین، سازنده این جنگنده را از فروش آن به کشور‌های خارجی منع کرده است. این جنگنده ۱۸.۹۲ متر طول، ۱۳.۵۶ متر عرض، ۵.۲ متر ارتفاع دارد. حداکثر سرعت این هواپیما ۲۵۷۴ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند در ارتفاع ۱۵۲۴۰ متری پرواز کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما