اقتصادی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۵:۳۱:۳۵
پیام امیر قطر برای طالبان
پیام امیر قطر برای طالبان
در پی کنار گذاشته شدن ترکیه و قطر از رقابت‌های منطقه‌ای برای مدیریت فرودگاه کابل، مشاور امنیت ملی قطر در سفر به کابل پیام امیر قطر را به طالبان منتقل کرد.
تسنیم

 

«محمد بن احمد المسند» مشاور امنیت ملی امیر قطر به همراه «مطلق بن ماجد القحطانی» نماینده ویژه وزارت خارجه قطر در امور افغانستان در سفر به کابل با «امیرخان متقی» وزیر خارجه و «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان دیدار کردند.

این نخستین سفر هیئت بلندپایه قطر به کابل پس از کنار گذاشته شدن ترکیه و قطر از رقابت‌های منطقه‌ای برای مدیریت فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان و توافق طالبان با امارات است.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، متقی در این دیدار اظهارداشت که افغانستان در 10 ماه گذشته در عرصه حکومتداری خوب، حسن همجواری، اقتصاد، صادرات و امنیت "دستاوردهای شگرفی" داشته و تلاش‌های جدی برای حل مسائل باقیمانده در حال انجام است.

بیانیه می‌افزاید: «المسند نیز با ابراز خرسندی درباره تامین امنیت در افغانستان و اتخاذ تصمیمات در این کشور بصورت مستقلانه گفت که این پیشرفت مهمی برای ما به عنوان شریک استراتژیک افغانستان است».

وی افزود: با این پیام امیر قطر به کابل آمده است که روابط خوب قطر و افغانستان سابقه طولانی دارد و در آینده نیز این روابط ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه طالبان نیز با قدردانی از موضع قطر گفت که این کشور می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت سیاسی و دیپلماتیک، سرمایه‌گذاری، توسعه اقتصادی، کمک‌های بشردوستانه و مبارزه با مواد مخدر به افغانستان کمک کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما